Ana içeriğe atla

Yeter Artık Dedirten İzmir Şikayetleri

Her geçen gün Belediye'nin kifayetsizlikleri beni daha çok geriyor.

Engelleniyoruz diyorlar, doğru olabilir ancak bahane değildir. Ya yenersin tüm engelleri ya da izah edersin tüm detayları bütün yalınlığıyla.

Kusuruma bakmayın bu blogda hiç böyle şeylere değinmemiştim. Ama İzmir'in blogunda İzmir'in sorunlarını görmezden gelemeyiz...

İşte beni sinir eden benim gibi binlerce İzmirliyi canından bezdiren kifayetsizliklerden bir kaçı;...


- Adnan Menderes Havaalanının İç Hatları'ndaki yenileme nedeni ile tüm uçuşlar Dış Hatlar'dan yapılıyor. Zaten İzmir'e küçük gelen havaalanı şimdi tek binadan uzun sıralar bekleyerek gerçekleşiyor. Yakınlarını almaya gelenlerin çilesi ise anlatmakla bitmez. Maalesef kısa süreli beklemelere bile tahammulü olmayan trafik polisleri, kaçacak yeri olmayan yolcu yakınlarını oradan oraya kovalıyor. Ama bu yolcu yakınlarının problemi değil ki. Bilse uçağın iniş saatini gelir tam zamanında. Kimse saatlerce havaalanında beklemek istemez. Ancak özellikle İstanbul gibi yerlerden gelen yolcuların karşılanması gerçekten zor. Çünkü iyi ihtimalle 1 saat rötar yapıyor. Neyse çile ne zaman bitecek bilen yok. çözümü kolay aslında ama kimsenin işine gelmiyor. Havaalanına bir kısa süreli bekleme otoparkı yaparsın. Saati 1 TL olur. Önüne de koyarsın ekranı, gelen uçakları takip eder, yolcusu geldiğinde gider yolcusunu alır, trafiği engellemez. Ama ne gerek var böyle bir zahmete...

- Hatay İnönü Caddesi 3 senedir kapalıydı. Açıldı, şimdi de kaldırım ve yol düzenlemesi çilesi çekiliyor. 1 ay geç açsaydınız da hazır trafiğe kapalıyken hazırlayıp açsaydınız? Sorduğumuzda mağdur olduklarını söylüyorlar. Ya cadde halkı? Esnaf? Mağduriyet bizim derdimiz mi?

- Metro bitmek bilmedi. Hala biteceğine inancı olan yok. Dünyanın en uzun süreli metro inşaatı olacağı kesin. Engelleniyoruz diyorlar ama bunu halka anlatamıyorlar. Hesap veremiyorsan ya da faturayı birine çıkartamıyorsan yapma bu işleri.

- Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi bir mimarı harikası olabilir ama tamamen ergonomi rezaleti. Bu kadar büyük bir alanı şehrin ortasında bulabiliyorsunuz ve üzerine sanata yatırım yapmak aklınıza geliyor ama üzerine diktiğiniz bu kadar kıt bir yapıyla onu bile elinize yüzünüze bulaştırıyorsunuz. Sergi ve Senfoni konserinden başka bir işe yaramıyor maalesef. İnsan bir komplex yapar ve günün 300 günü çalıştırır yapıyı. Canlı ve aktif bir sanat merkezi olur. Şimdi İzmirliler, senfoni konseri izlemeye Güzelyalı'ya, Opera izlemeye Karşıyaka'ya, Tiyatro izlemeye Konak'a, başka konserler izlemek için Kültürpark'a gitmek zorunda kalıyor. Kültürpark adı üstünde buna değinmek bile istemiyorum. Kültür neresinde?

- Teleferik inşaatının ihaleye çıktığı ve yılbaşına doğru bitirileceği ilan edildi. Bu blogda duyurdum. Şimdi öğreniyoruz ki ihale devletin denetleme kurulu tarafından iptal edilmiş. Bir başka bahara kaldı yine yani. Çıkıp halka izahat veren yok. Kim suçlu, ihale mi? ihale kurumu mu?

- Körfezin güzelliklerinden faydalanmamak İzmir'in belediyecilik anlayışının şartı olmalıyken sahip olduğumuz iskeleler bile doğru düzgün kullanılamıyor. Üçkuyular İskelesi'nde seferler düzenlense Balçova ve Narlıdere halkı otobüslerle buraya gelip Alsancak'a, Karşıyaka'ya buradan gider. Halk istiyor belediye cevap veriyor "Karlı olmadığından gerek duyulmamıştır".  Küçükyalı'ya da bir iskele yapılsa vapurlar salon balkon ayakta çalışacak ama yok işte... 

- Alsancak kış boyunca kazıldı, deşildi, ölçüldü, biçildi... 6 ay oldu hala ortada sonuç yok. Hala her taraf toz, çamur, kazılı ve düzensiz... Beş para etmez bir proje...

- Mithatpaşa Caddesi (Konak'tan, Narlıdere Şehitliğe kadar), İnönü Caddesi, Mehmetçik Bulvarı, Ata Caddesi, Alaybey Caddesi, Girne Bulvarı, Ordu Caddesi, Vasıf Çınar Bulvarı, Plevne Caddesi, ... Daha çok sayabilirim. Kentin 4 bir yanında trafik sorunu var. Yolların yetersizliğinden değil. Yolları planlayanlarla, trafik kurallarını uygulayanların zayıflığından. Trafik Denetçilerinin zaten bir gidiş bir dönüş şeridi olan yollarda, bir de sağlı sollu araç parkına müsade etmeleri yolu tek şerit gidiş dönüşe çeviriyor. Otobüste girip duraklarda durursa değmeyin keyfine...  Sadece trafik denetçileri değil sorumlu elbette. Değerli belediyemizin muhteşem şehir plancıları yollarımız çok geniş ve muhteşemmiş gibi orta refüjleri 1 şerit genişliğinde, kenardaki kaldırımları 2 şerit genişliğinde büyütüp, yolları daraltıyorlar, kısa süreli park alanlarını yok ediyorlar. Maksat yola parkı imkansız hale getirmek. Parkeden yine parkediyor yol tek şeride düşmüş kimin umrunda... Bari yolları genişletinde biraz trafik aksın.

Bu kadar kötü hizmeti sıraladıktan sonra bir kaç iyi şey söylemek borcumuz...

Kültür Sanat konusunda İzmir'in başta Büyükşehir Belediyesi olmak üzere tüm belediyeleri muhteşem çalışıyorlar. Zaten blogumuzdaki  etklinlik duyurularından da belli oluyor. Kentten belediyenin etkinliklerini çıkart ... Orta Anadolu kasabası gibi.. Sadece büyükşehir olmanın verdiği gazla con con partileri ve Serdar Ortaç konserileri olacak. Sanatsal etkinlik yok yani...

Bunun için belediyeye kocaman bir tebrik gönderiyorum.

Ayrıca Agora ve Kadifekale'de yaptıkları kentsel dönüşüm projesi bir biterse ve istenilen gibi olursa muhteşem bir şey olacak.

Yorumlar

  1. Ne kadar güzel açıklamışsınız İzmir in ve izmirlinin dertlerini tüm anlattıklarınıza katılıyorum bunlar gibi de daha nicesi var
    teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sadık Bey Semtinin İsmi Nereden Gelmektedir?

Konak'tan Güzelyalı'ya giderken Vali Konağı ile Köprü durakları arasında yer alan durağın adı Sadık Bey durağıdır. Susuzdede Tepesi'nin kuzey doğusunda Türk Koleji ve Hakimiyet-i Milliye İlkokulu'nun tam arasında kalan bölgededir.  Civarda Sadık Bey'e ait bir heykel bir meydan veya bir sembol yoktur.  Peki kimdir Sadık Bey ve neden bir muhite adını vermiştir? Buyrun beraber okuyalım...

Bir Zamanlar İzmir | Palet Restaurant

Palet Restaurant, 2000'li yıllara girmeden mecburen hayatına son vermiş İzmir'e renk katan bir işletmeydi. Kordon'da Alsancak İskelesi'ni geçtikten sonra limana yakın bir yerlerde denizin üzerine kurulmuş enterasan mimarisi ile sembolleşmiş bir eğlence merkeziydi...

İzmir’in Tarihine Bir Adım Daha Yakın

Fisun Yalçınkaya, İzmir Agorasını Kazı Başkanı ile birlikte gezip Milliyet Gazetesi'nde yayınladı. Bugünkü gazetelerde yer alan haberi sizlerle paylaşıyoruz. Belki bu vesile ile her gün önünden geçtiğiniz antik kenti bir kez gezmek istersiniz. Buyrun haberi olduğu gibi alıntılıyoruz... Gladyatörlerden, gemilere Roma günlük hayatına ışık tutan graffitileri, hamamı, kent alanıyla geniş ve zengin bir antik kent olan ve Total Oil Türkiye’nin desteklediği Smyrna’yı Kazı Başkanı DEÜ arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy’la birlikte gezdik ve çalışmalardaki yenilikleri dinledik...