Ana içeriğe atla

Çağıyla Yarışanlar


TAI AkroTeam

Türk Hava Kuvvetleri'nin kuruluşunun 100. yılı şerefine yıl boyunca ülke genelinde yapılacak kutlamaların en büyüğü hafta sonu İzmir'de yapıldı. Türk Havacılık tarihinin en büyük etkinliğine ev sahipliği yapan Çiğli Hava Üssü ve İzmir, organizasyona gösterdiği ilgi ile sınavdan alnının akıyla ayrıldı.

Resmi rakamların tahminlerine göre iki günde toplam 250 bin kişinin izlediği organizasyonu canlı izleyenlerden birisi olarak sayının daha fazla olduğunu iddia etmekte ısrar ediyorum. Benim tahminlerime göre toplamda 400 bin kişiyi geçmiştir izleyici sayısı...

Organizasyon izlenimlerim şöyle;



Daha önce blogumuzda duyurusunu yaptığımız bu büyük organizasyon için haftalar öncesinden planımızı yapmıştık. Cumartesi günü erken saatlerde gidecek ve güzel bir yerlerde yerimizi alacaktık.





Blogda daha önce yayınladığım afişi yazarken 09:00'da başlayacak denilen gösteriler, SBS(veya her neyse) sınavlarındaki öğrencilerin rahatsız olmaması için 10:00'a ötelenmiş ve internet duyurularında düzeltilmiş. Programın yoğunluğunun öğleden sonraya atılmış olduğunu bugün bu yazıyı yazarken öğrendim. Geç öğrendiğimiz için Cumartesi sabahı 5 kişilik bir grupla 07:00'de hareket ettik.

08:30 civarı Çiğli Hava Üssüne giriş yaptık. Biz ilk gelen gruplar arasındaydık ama 14. sıraya park edebilmiştik arabayı. Yani her sıraya en az 100 araç parkedildiğini düşünürseniz ben 1400. arabaydım ve daha parkın yarısından çoğu boştu.

Büyük bir kalabalık halinde hiç sıkıntı yaşamadan üsse giriş yaptık. Güleryüzlü askeri personele suratsız sivil personeller yardım ediyordu. Girişte dağıtılan program ve eşantiyonlar kapış kapış gidiyordu. Çok güzel organize olduğunu düşündüğümüz Türk Hava Kuvvetleri (ki aslında beni hiç şaşırtmamıştı), sıkılmaz ve yorulmazsınız, size bütün üssü gezmek üzere hazırlanmış.  

Türk havacılık tarihinde hizmet vermiş ne kadar uçak, helikopter ve benzeri araç varsa birer örneği sergilenmekteydi. Uçakların yanlarına kadar gidip fotoğraf çektirebiliyordunuz. Hatta bazı pilotlar çocukları kokpite oturtup fotograf çekmelerine bile izin veriyordu. Dedim ya tüm THKK personeli güleryüzlü, sabırlı ve misafirperverdi. Bütün sabırlarıyla onbinlerce insana aynı şeyleri defalarca anlattılar.


Hava çok sıcaktı. Ve bazı hangarlar yemek içmek üzere tahsis edilmişti. THKK, yeme içme işini Sodexso firmasına ihale etmişti. İlk gün itibari ile gözlemlerim firma koca bir "0" aldı... Hemde yıldızlısından.

Personeli oldukça kabiliyetsiz ve suratsız olduğu gibi stokları da gelen izleyici sayısına yetmeyecek gibiydi. Saat 14:00'ü gösterdiğinde tüm satış noktalarında su bitmişti... Güneş altında 35 derece sıcaklıkta susuz kaldı onbinler... Yemek yemek için ise en kısası 100'er kişilik kuyruklara girmeniz gerekiyordu.

Diğer bir ihale edilen hizmette hatıra ürünleri idi. LCWaikiki firmasına ihale edilen ürünleri alıp almamakta oldukça tereddüt ettim. Çünkü LCW her ne kadar Fransızlardan alınmış bir Türk markası olsa da bir tane düğmesini bile Türkiye'de üretmeyen bir firma.. Yani Türklere satış yapıyor ama Çinlilere kazandırıyor. Önyargımı bir yüzbaşı yıktı. Bu ürünlerin hepsinin Türkiye'de üretilmesi için özel anlaşma yapılmıştı. Hassasiyetinden ötürü THKK'ya taşekkürler. Ama firma onbinlerce satacağı ürünler için iyi tasarımlar yapamamıştı. Acemice ve basit tasarımları çok beğenilmese de THKK hatırına oldukça satıldı.

Neyse gösterileri biraz anlatmak istiyorum. Tam saatinde başlayacağından emin olduğum gösteriler, İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri'nin gösterinin başlangıç saatlerinde gelmeleri nedeni ile biraz gecikti. Beyefendiler her alanda olduğu gibi burada da farklılıklarını gösterip gösteri günü, başlangıç saatinde gelmeyi uygun görmüşlerdi. İlk olarak paraşütler atladı. En çok alkışı Türk Bayrağı ve Atatürk posterli paraşütçüler aldılar.

Daha sonra envanter geçişi yapıldı. Yani Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın envanterinde yer alan her türden hava aracından örnekler geçit töreni yaptılar. (havada olduğunu belirtmeme gerek yok sanırım)


Yabancı ülkelerden ilk gösteri en sessiz uçaklara sahip Hırvatlar tarafından yapıldı. Sempatik uçaklarının motorlarını kapatıp havada asılı kalan görüntüleri uzun süre hafızalardan silinmeyecek türdendi.


TAI Acro Team Pilotu Ali İsmet Öztürk
ve
SoloTürk pilotu Hv. Plt. Bnb. Murat Keleş


Sonra Avusturya, Polonya, Romanya, Hollanda, İspanya, Pakistan, İtalya, Fransa, ABD, İngiltere'den gelen misafir gruplar gösterilerini yaptılar. ABD'nin Thunderbird uçakları güzel bir gösteri yaptı ve uçakları güzeldi. Fransızlar bir sorunla karşılaşmalarına rağmen iyi bir gösteri sundular. İtalyanların gösterileri de bizim Türk Yıldızlarını andırıyordu. Pakistan uçak kullanmayı Türkiye'de öğrenen pilotuyla, kendi yaptıkları F16 benzeri hafif bir uçakla katıldılar. Hollanda ve Avusturya uçakları çok renkliydi. Herkesin gözü kulağı Türk Yıldızları ve yeni gösterilere başlayan SoloTürk'teydi. Ardarda çıkacak iki grubumuzun beklentisi içerisindeki kalabalık, TAI tarafından sporsorluğu yapılan Türk Akrobasi Uçağı'nın gösterisi ile şok oluyordu. Hiç kimseden destek alamayan Ali İsmet Öztürk nefesleri kesen gösterisi ile izleyenleri büyüledi.

Türk Yıldızları'nı anlatmaya gerek yok yine en iyisi ve en kusursuz onlardı.

SoloTürk için bütün gün gaza getirilen kalabalık, piste çıkan uçakla coşarak beklemeye başladı. Son Türk Yıldızı uçağının inmesi ile birlikte havalanan SoloTürk daha yerden 35 metre yükselmişti ki muhteşem bir manevrayla ters kalkış yapmaya başladı. Gerçekten beklentilerin oldukça çok olduğu solo gösteride muhteşem bir başlangıç olmuştu. Anlatan komutanında aşka gelmesi ile seyirci grubu nefes almadan ve göğsü kabararak izledi bütün gösteriyi. Ta ki pilotun telsiz anonsunun halka dinletilmesine kadar... "Vatan sana canım feda" diye bağıran Hv. Plt. Bnb. Murat Keleş, aşağıdaki yüzbinleri kendinden geçirdi.

Tabi bu aşırı ilgi gösteri sonunda bazı tehlikeleri de beraberinde getirdi. Piste girip uçağa yaklaşmak isteyen bazı seyircilerin izdiham ve tehlike yaratması yetkilileri biraz zorladı.

Gösterinin geneli çok güzeldi ancak çok sıcak ve uzun sürmesi izleyicileri en çok zorlayan engellerdi. Ama ara verip uçakları gezen, kokpite çıkanlar şanslı izleyicilerdi.

Tebrikler Türk Hava Kuvvetleri, gururumuzsunuz, gelecek 100 yılda çok daha başarılı ve disiplinli olacağınızdan şüphemiz yok...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sadık Bey Semtinin İsmi Nereden Gelmektedir?

Konak'tan Güzelyalı'ya giderken Vali Konağı ile Köprü durakları arasında yer alan durağın adı Sadık Bey durağıdır. Susuzdede Tepesi'nin kuzey doğusunda Türk Koleji ve Hakimiyet-i Milliye İlkokulu'nun tam arasında kalan bölgededir.  Civarda Sadık Bey'e ait bir heykel bir meydan veya bir sembol yoktur.  Peki kimdir Sadık Bey ve neden bir muhite adını vermiştir? Buyrun beraber okuyalım...

Bir Zamanlar İzmir | Palet Restaurant

Palet Restaurant, 2000'li yıllara girmeden mecburen hayatına son vermiş İzmir'e renk katan bir işletmeydi. Kordon'da Alsancak İskelesi'ni geçtikten sonra limana yakın bir yerlerde denizin üzerine kurulmuş enterasan mimarisi ile sembolleşmiş bir eğlence merkeziydi...

İzmir’in Tarihine Bir Adım Daha Yakın

Fisun Yalçınkaya, İzmir Agorasını Kazı Başkanı ile birlikte gezip Milliyet Gazetesi'nde yayınladı. Bugünkü gazetelerde yer alan haberi sizlerle paylaşıyoruz. Belki bu vesile ile her gün önünden geçtiğiniz antik kenti bir kez gezmek istersiniz. Buyrun haberi olduğu gibi alıntılıyoruz... Gladyatörlerden, gemilere Roma günlük hayatına ışık tutan graffitileri, hamamı, kent alanıyla geniş ve zengin bir antik kent olan ve Total Oil Türkiye’nin desteklediği Smyrna’yı Kazı Başkanı DEÜ arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy’la birlikte gezdik ve çalışmalardaki yenilikleri dinledik...