Ana içeriğe atla

Şam Yolunda

“On The Road To Damascus”
LUIGI CAMPOCCIA QUARTET  feat. ÖNDER FOCAN & ŞENOL FİLİZ
4 Mart, Perşembe, AASSM Küçük Salon, 20.30

İtalyanlar
Daniele Malvisi: Saksafon
Rossano Gasperini: Akustik bas
Paolo Corsi: Davul
&
Türkler
Önder Focan: Gitar
A.Şenol Filiz: Ney

“On The Way To Damascus”- “Şam Yolunda’’

On the way to Damascus”, çoğunlukla sadece teoride kalan bir “mübadele’’, farklı dil ve kültürlerden halklar arasında gerçek bir bulaştırma girişimini gerçekleştirmektedir. İtalya ve Türkiye, farklı orijinlerden gelen hikâyeler ve bilginin karışımının çözülmez bileşimlerinin, derinden etkileyen atmosfer dolu bir soundun altyapısını oluşturduğu, orijinal bir proje geliştirmek için buluşur.

Unutulmamalıdır ki, “Türk şeyler’’ [kafası karışık batımızda söylenmiş ve hala söylenmekte olduğu gibi], tasavvur edebileceğimizden çok daha fazla Batılıdır, çünkü onlar bizim arzularımızdan, bizim endişelerimizden doğmuştur. Eğer onlara daha dikkatle bakabilselerdi kendilerini bir aynalar oyununun içinde kaybederlerdi.

Her bir parça, diğerinin bir aksidir, çünkü birçok farklı sebepten ötürü, Akdeniz’in bir yakasından diğerine adımlar her zaman o kadar sık olmuştur ki.

Tarihsel olarak, batı dünyası daima Türk dünyasını hayal etmiştir, hâlbuki o kültürel ve maddi olarak bizimkiyle o kadar iç içeydi ki.

Ve daha fazla zaman geçtikçe, iki dünyanın kaderleri daha girift bir şekilde bağlantılı hale geldikçe, o fanteziler ve hayaller de o kadar çoğaldı.

"On the way to Damascus”, orijinal artistik vizyonuyla, zaten bu kadar derinden bize ait olan bu tarihi yeniden yakalayarak, o kadar farklı görünen o halkla daima paylaşmış olduğumuz bu fantezileri, bu atalardan miras hayalleri geri getirmek ve anlatmak istiyor. Farkında olmadan da olsa, ortak “Akdeniz’in sakinleri’’ mirasımızın ayrılmaz bir parçası olan fantezileri ve hayalleri.

Onları araştırırken, ortak bir Kültür, ortak bir Bilgi ve ortak bir Duygunun Soundlarının, Ritmlerinin ve Renklerinin üzerimize bulaşmasına izin veriyoruz.


Luigi Campoccia, Piyano (bir grup büyük müzisyene liderlik eder)

1956’da Monteriggioni (Siena)’da doğar, en erken gençliğinden beri akordeoncu babasının ayak izlerini takip ederek 10 yaşındayken klasik piyano derslerine başlar. 70’li yılların sonlarından itibaren, Caz yeteneğinin keşfiyle, ulusal düzeyde ilk grupları Rock ve Jazz-rock (Livello 7, Juice) bünyesine katılır ve üstat G. Stall’la New York’taki Mercy College’de bir Cazda uzmanlaşma ve şan kursuna devam eder. İtalya’ya dönerek, basçı Franco Caroni’yle Siena Caz Cemiyeti’nin kuruluşunda işbirliği yapar ve Fasoli, Lama, Bianchi, Biriaco, Sisti, Morgera vs. ile seminerlere katılarak hazırlığını derinleştirir.

1986 sonuna kadar, “öğretme’’ ile “çalma’’ faaliyetlerini dönüşümlü olarak götürür, üstelik “Sabato Italiano” ünvanlı şarkıcı Sergio Caputo’nun ilk ve en popüler İtalya turnesi için 9 elemanlı bir orkestra organize eder. Aynı zamanda, bu dönemde, “kayıt’’ faaliyeti yoğun ve anlamlı bir hale gelir: Klasik flütçü Cesare Bindi için “Bindi plays America” diskini kaydeder, onun için şarkı seçimini, aranjmanları ve piyano bölümlerini düzenler. Bu arada, EMI-İtalya tarafından dağıtılan ilk diski “Formalmente coinvolti”yi kaydeder ve akabinde RAI için “Il cappello sulle ventitré” TV programına katılır.

1987’de Roma’daki Sistina Tiyatrosu’yla, Pietro Garinei’nin yönetimi altında ilk tiyatro bağlantısı başlar, burada aranjmanları, yorumcu ve şarkıcıların müzikal hazırlığını ve “A che servono gli uomini’”.müzikal gösterisinin iki turnesi için canlı uygulamayı gerçekleştirir.

Bu ilk deneyimden başlayarak, olağanüstü sanatçı Giorgio Gaber’le, 1987’den itibaren her canlı gösteride ve disk kaydında onunla çalma, düzenleme ve şarkı söylemeyle, tiyatroya ve sosyal yükümlülüğün büyük mevzularına duyulan ortak tutkuyu palaşmayla yaşanan 15 yılın temsil ettiği, daha yoğun ve anlamlı işbirliğinde, “tiyatrodaki hayatına’’ başlar. Büyük sanatçının ölümünden itibaren, dörtlüsü ve katılımcılarının eşliğinde dünyanın birçok ülkesinde konserler verdiği [Fransa, İsviçre, Türkiye, Somali, Birleşik Devletler, Kanada, Endonezya, Avustralya] İtalyan Büyükelçiliği Kültür Ofisiyle işbirliğine ve aynı zamanda yeni “Juice Group”u yeniden düzenlemeye başlar.

Siena Caz Akademisi’nde hocalığa son dönüşü, uzun müzikal ve enstrümantal deneyimini aktarma arzusu ve aynı zamanda, kendi kişisel “Müzik ve İletişim’’ fikrini aşılamaya çalışmasıyla nitelenebilir.

Bu amaçla, Siena Üniversitesi “İletişim bilimi’’ kursu öğrencileri için “açık dersler’’ de düzenlemektedir.

2005’te, aynı “iletişim kurma’’ arzusuyla harekete geçerek, akustik kuartetiyle, duru bir “Caz lezzeti’’ni koruyan ama hayatında yaşanan tüm deneyimlerle karışmış bütün anı ve duyguların önlenemez şekilde nüfuz ettiği ve uzun müzisyenlik kariyerinde kazanılmış o “bulaşmalarla’’ dolu olan “4 U” adlı CD’sini kaydeder.

2006 İtalyan Kültür Enstitüsü için Kore ve Japonya turnesi

2007 Polonya ve Türkiye’deki konserlerden sonra, kendini tiyatro için müziğe adamak üzere geri döner: Roma’daki Teatro Sistina’da Şef Stelvio Cipriani yönetimindeki "Amadeus" senfoni orkestrası eşliğinde şarkıcı E. Bonelli ile sahneye çıkar. Floransa’daki Puccini Tiyatrosunda şarkı ve monolog gösterisi "Canzoni Corsare"yi sergiler [son CD’sine adını veren] ve bununla "Moontale Festivali" ve "Pieviecastelliinmusica" gibi ulusal festivallerin yanısıra Toskana’daki tiyatro ve müzik festivallerine katılır. Streheler Tiyatrosunda, “Milano per Giorgio Gaber” gösterisinin ilk sergilemesinde yer alarak, Gianni Martini ve Claudio de Mattei ile şarkıcı Rossana Casale için çalar. Bu vesileyle, halktan ve basından büyük sükse elde ettiği "A Giorgio" şarkısını takdim eder.

Ekim 2007’den başlayarak, Marciana Marina Caz Festivaline bağlı Elba Caz Yarışmasının (Marciana Marina 24/06 - 05.07.2008) birincisine “Sanat Yönetmeni’’ olarak atanır.

Mayıs 2008 Siena – Castello di Stigliano’da Paolo Corsi, Rossano Gasperini, Damiano Niccolini eşliğinde “I Sing Amore” [iki dünya arasındaki şarkılar] adlı yeni gösterisiyle sahne alır. Gösteri Temmuz’da Elba Caz Festivali esnasında Marciana Marina’da tekrar edilmiştir.

21/23 Temmuz 2008, Elba Caz Yarışmasının sonunda, Giorgio Gaber tarihî şarkılarının aranjmanlarını ve uygulamalarını yaptığı Festival Teatro Canzone Giorgio Gaber’in dördüncüsüne katılır. Bu vesileyle, Mietta, Grignani, Paolo Kessisoglu ve Luca Bizzarri gibi ünlü İtalyan şarkıcı ve aktörlerine eşlik eder.

Ekim 2008 Paolo Corsi, Rossano Gasperini, Damiano Niccolini, - konuk yıldız Marco Tamburini eşliğinde yeni CD’si “Walking about Jazz”ı kaydeder ve Beat Onto Caz Festivali, Valdarno Caz Festivali, Mediterraneo Caz Festivali, Arezzo Caz Festivali, Milano’daki Le scimmie gibi ulusal caz festivallerine katılır.

2009 yazından başlayarak, Elba Caz Festivalini özellikle Akdeniz müziğine ve bu alana ait farklı soundlar ve kültürler arasındaki bulaşmalara tahsis edilmiş Mediterraneo Caz Festivali ve Yarışmasına dönüştürmüştür. Çok büyük bir başarı elde eden birincisinden sonra, bu Festival uluslararası müzisyenler ve İtalyan Caz müzik sahnesindeki yeni yetenekler için özel ve benzersiz bir fırsat haline gelmiştir.

Aralık 2009 Kuarteti ve 2 olağanüstü Türk müzisyen: Önder Focan ve A.Şenol Filiz’in özel katılımlarıyla yeni CD “On the way to Damascus”u kaydeder.

Bu CD, çoğunlukla sadece teorik olarak kalmış olan farklı dil ve kültürlerden halklar arasındaki bir “alışveriş’’ i, gerçek bir bulaştırma çabasını temsil eder.

Daniele Malvisi, tenor ve soprano saksafon

Kariyerine, kendisini Danilo Rea, Paolo Fresu ve Battista Lena ile birlikte Siena Jazz International kurslarına devam ederek caz okumaya adayarak başladı.

Daha sonra, Maurizio Giammarco, Stefano Battaglia, Pietro Tonolo, Roberto Rossi, Bruno Tommaso, Giancarlo Gazzani, Stefano Zeni ve James Newton’un “Klinikler’’ ine katılarak, “AET’nin yüksek profesyonel liyakat Kursları’’na devam etti.

1997’de Perugia’daki “Morlacchi’’ Konservatuarında Maestro Mario Raja’nın rehberliği altında saksafon ve 2001’de Ettore Fioravanti ve Paolo Di Sabatino’nun rehberliğinde Emprovizasyon ve caz aranjmanları bölümlerinden mezun oldu.

1988’de davulcu Paolo Corsi ile birlikte, caz ve füzyon etkisindeki orijinal şarkılardan oluşan bir programı olan “Sinergia’’ (D.Malvisi, P.Corsi, A.Ronga, G.Conversano) adlı grubu kurdu.

1990’da, aktif biçimde hem icracı, hem de besteci olarak dört yıl kaldığı “Timet’’ vasıtasıyla çağdaş müziğe katıldı.

1995’de “La Zattera’’ performans grubu lideri Fransız heykeltıraş ve mimar Florance Hoffman’ın bir kreasyonu olan “Claustrum’’ mültimedya şovu için müzik yazdı.

1995’ten 1998’e kadar Bruno Tommaso ve Giancarlo Gazzani yönetimindeki “Ulusal Gençlik Caz Orkestrası”a birinci tenor olarak atandı ve 1997’den 1999’a kadar Vale d’Aosta’da Mario Raja yönetimindeki “OGVJ orkestrası’’ nda Gabriele Mirabassia ve Fabrizio Bosso ile birlikte birinci tenor saksafon oldu.

1998’de Şef Alfredo Santoloci önderliğindeki “Gershwin Orkestrası’’nda birinci tenor saksafondu. Aynı yıl, Maestro Franceschelli tarafından yönetilen Morlacchi Quartet’le birçok klasik müzik etkinliğine katılma fırsatı buldu.

Üç CD kaydı için bağımsız etiket “Materiali Sonori’’ ile işbirliği yaparak, İngiliz şarkıcı Clare Ann Matz ve prodüktör GianCarlo Bigazzi ile Perugia’daki tarihsel grup “Militia’’ çin müzik beste ve düzenlemeleri yaptı.

2000’de piyanist Marco Pezzola yönetimindeki “Arretium Caz Orkestrası’’na birinci tenor olarak atandı ve aynı yıl, Silvia Martini tarafından yönetilen Alessandra Arica’nın yer aldığı teatral şov “Novelle Toscane’’ için müzik besteledi.

Şu anda, piyanist Stefano Battaglia’ya ait “Theatrum’’ grubunun ve basta William Parker, davullarda Hamid Drake ve piyanoda Alessandro Giachero ile “William Parker’ın İtalyan Kuarteti’’nin bir parçasıdır. Dahası, Daniele Malvisi Kuartet’in de lideridir (D.Malvisi-saksafon, P.Corsi-davullar, G.Scaglia—bas, G.Conversano – gitar).

Hoca olarak çok beğenilmiş, birkaç yıl Terranova Bracciolini(Arezzo)’deki “Poggio Bracciolini’’ müzik enstitüsünde ve Levane (Arezzo)’deki “San Martino’’ Müzik Akademisinde hocalık yapmıştır.

Arezzo’daki Piccolo Teatro’nun 26. Uluslararası “Teatro Corto’’ Festivaline jüri üyesi ve müzik uzmanı olarak katılmıştır.

Arezzo’nun ve “Valdarno jazz’’ Kültür Birliğinin kurucu üyesi olarak, üç yıldır “Montevarchi Jazz’’ Festivalinin Sanat Yönetmenidir.

İşbirlikleri:

Hem İtalya’da, hem de başka ülkelerde, çeşitli Festivallerde, konserlerde ve kayıtlarda, aşağıdakiler gibi birçok müzisyenle işbirliği yapmaktadır:

İtalya’dan Paolo Fresu, Paolina Dalla Porta, Stefano Battaglia, Danilo Rea, Fabrizio Bosso, Gabriele Mirabassi, Massimo Manzi, Marco Tamburini, Maurizio Bozzi, Mauro Grossi, Pietro Tonolo, Nico Gori, şarkıcı Andrea Parodi, şarkıcılar Claudia Tellini ve Luisa Cottifogli; İsviçre’den Michael Gassmann ve Daniel Schell; Fransız Christian Burchard; Avusturya’dan Werner Puntigam; Almanya’dan Gero Hempf ve Zoro Babel; Rusya’dan Alexander Alexandrov; Afrika’dan Gabin Dabirè, Paul Dabirè, Locquà Kanza ve perküsyonist Ali Tajbakhsh; ABD’den Peter Erskine, James Newton, Al di Meola, Robert Lopez, William Parker, Ron Vincent ve Hamid Drake ve şarkıcılar Michelle Bobcko ve Romy Camerun; İngiltere’den John Taylor ve şarkıcı Louise Evans; İskandinavya’dan Palle Danielleson, İspanyol şarkıcı Consuelo Nerea ve Manù Katchè, Dominic Miller ve Pino Palladino gibi çok meşhur doğaçlama ustaları.

Rossano Gasperini, bas

Kontrbasçıdır, müzik çalışmalarına klasik gitarla başladı. Çeşitli Pop, Rock ve Caz gruplarında çalarak kendisini elektrik bas ve ardından akustik basta uzmanlaştırdı.

1970’ten itibaren, birlikte “Fetus’’ ve “Big Band 80’’ adlı iki grup kurduğu Stefano (Cocco) Cantini ve Stefano Scalzi gibi çok genç müzisyenlerle (şimdi ulusal izleyici tarafından çok iyi tanınan) çaldı. Bunlar, ritmik ve armonik temellerini kazanmada onun için çok önemli olmuştur.

80’lerin başlarında, Bir Latin Caz müzik projesinde Roberto Fiorilli adlı bir İtalyan perküsyonist ve davulcuyla çaldı. Daha sonra, turizm, mutfak ve geleneksel İtalyan şarkılarıyla ilgili bir proje için altı yıl kaldığı İsviçre’ye gitti.

90’larda, piyanist Andrea Vanni tarafından yönetilen “Parafunky’’ grubuyla ırkçılığa karşı Avrupa Festivaline katıldı ve Carla Baldini yönetimindeki “Sisters and Brother C.E.’’ gospel korosuyla çeşitli İtalya turneleri gerçekleştirdi.

2000’den itibaren, tüm şovlarında, konserlerinde ve “Canzoni corsare’’, Elba Jazz Contest’’, “I sing amore’’, “Walking about Jazz’’ gibi disk kayıtlarında, Luigi Campoccia’nın grubunun devamlı bir üyesidir ve tüm ulusal ve uluslararası işbirliklerine onunla birlikte katılmaktadır.

2000’de aynı zamanda Milano’daki “Map’’ için “Vocal Sisters’’ ile bir CD kaydetti.

2001’de Alex Marchetti yönetimindeki büyük orkestraya katılarak şarkıcı Joy Garrison’la “Gray Cat’’ ve “Tuscany Jazz’’ gibi prestijli festivallerde çaldı. Aynı dönemde, ünlü soprano şarkıcı Cheryl Porter ile çaldı.

Eylül 2008’de iki aktör Sergio Sgrilli (Zelig) ve Gianni Giannini ile bir kabare şovunda performans sergiledi.

Şu anda yeni projesi “On the way to Damascus’’ ta Luigi Campoccia ile birlikte çalışmaktadır.

Paolo Corsi, Davul, perküsyon

Toskana’da doğdu. Elektrik mühendisliğinden mezun oldu.

Rock müzikte çeşitli deneyimlerden sonra, 1985’te Elvin Jones’la bir seminer esnasında “caz dili’’ ve emprovizasyon konusundaki gerçek yeteneğini keşfetti. Bu andan başlayarak, kendi karakterini esas olarak hüdayinabit (kendi kendini eğitmiş) olarak korurken, dünyanın dört bir köşesindeki en ünlü müzisyenlerin yönettiği seminer ve kurslara devam ederek kendisini enstrüman eğitimine adadı.

Peter Erksine, Airto Moreira, Marvin “Smitty’’ Smith, Billy Cobham, Roberto Gato ve Ettore Fioravanti’nin kliniklerine katıldı.

Eşzamanlı olarak, bugün de devam etmekte olan sound üzerine kişisel bir araştırma peşindedir. Bu araştırma, her çeşit perküsyonların ve o vesileyle gerçek enstrümanlar haline gelen çeşitli diğer objelerin dâhil olmasıyla, sürekli değişimden geçen vurmalı takımına yansır.

Çok yönlülüğünün kanıtı olarak, son yıllarda müzik, matematik ve hatta psikoloji arasındaki ilişki hakkında detaylı çalışmalarını derinleştirerek, 2008’de Siena Üniversitesinde “Müziğin Psikolojisi’’nde yüksek lisans derecesi kazanmıştır.

Aşağıdakiler gibi birçok İtalyan sanatçıyla birlikte çaldığı birkaç oluşumun bir parçası olmuştur: Stefano Battaglia, Paolino Dalla Porta, Paolo Fresu, Gabriele Mirabassi, Bruno Tommaso, Claudio Fasoli, Danilo Rea, Mauro Grossi, Stefano ‘’Cocco’’ Cantini, Battista Lena, Riccardo Tesi, Marco Tamburini, Ares Tavolazzi, Tiziana Ghiglioni, Nico Gori, Giovanni Tommaso, Fabrizio Bosso, Luciano Biondini, Giovanni Scannapieco, Enrico Granafei, Saverio Tasca, Mirko Guerrini, Daniele Mencarelli ve Fabrizio Festa.

Ve diğer ülkelerden: Otmar Ruiz, Bob Mintzer, Ted Curson, Mike Stern, Larry Shnyder, Sheldon Gomberg, Gabin Dabirè, Romy Cameroon, Robert Lopez, L.Blaine Reininger ve Nguyen Le.

Basçı Guido Zorn ile birlikte Christian Arcelli Trio ile “Barga Jazz 2002’’ yarışmasını kazanmıştır.

2005–2006 yılından beri Siena Caz Vakfı’nda müzikal mükemmelleşme kurslarının yanı sıra davul ve müzik öğretmektedir.

Son zamanlarda, Elvin Jones anısına kendi kuarteti Paolo Corsi “Jazz Engine’’i oluşturmuş ve Danilo Rea ile Moskova’daki “Usadba’’ Caz Festivaline katılmıştır.

Aynı zamanda, klasik ve teatral bağlamlarda, özellikle Paolo Damiani, yazar Stefano Benni, Bruno de Franceschi, Arturo Stalteri, Paolo Lotti, Daniele Sepe, Aulli Kokko, Kocani Orkestrar, Banda Sudden, Harmonia Ensemble ve aktörler Carlo Monni, Alessandro Benvenuti ile işbirliği içinde etnik ve çağdaş müzik projelerinde ve bağımsız “Materiali Sonori’’ etiketinin farklı prodüksiyonlarında sıkça yer alır.

İtalya’daki yoğun konser faaliyetine ilaveten, Birleşik Devletler, Rusya, Meksika, Avusturya, Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda’da konserlerde çalmış ve 50 müzik prodüksiyonunun kaydına katılmıştır.

Önder Focan, Gitar

Müziğe 1970’de, caz müziğiyle ilgilenmeye ise 1975’de başladı. 1985 yılından itibaren çeşitli yerel ve uluslararası mekânlarda çaldı. Aralık 1994’te ilk albümü Jazz Guıtar’ı MD formatında çıkardı. Yine Aralık 1994’te “Önder Focan Group – Erken’’ adlı ilk CD’sini kaydetti.

1997’de Focan MIDEM tarafından düzenlenen 11 uluslararası gitaristin katıldığı Gitar Gecesi’nde İstanbul Kültür ve Sanat Vakfını (İKSV) temsil etti.

Sanatçının 1998 CD’si Beneath The Stars kendisini Blue Note etiketiyle bir albüm çıkaran ilk ve tek Türk caz sanatçısı olarak onurlandırdı. Bu albümde büyük davulcu Bill Stewart ve Hammond B3 çalan Sam Yahel yer almışlardır.

1999’da Sibel Köse, Ajlan Büyükburç, Aydın Kâhya, Slide Hampton, Brian Lynch, Doug Weiss ve Hugh Sicotte ile sözlü Önder Focan melodilerini içeren Vocalısts’i kaydetti.

Önder Focan 1999, 2000 ve 2004’te IAJE seminerlerine katıldı.

Önder Focan Kasım 1999’da Viyana’da Thomastik Infeld Tellerinin 80. yıldönümü konserinde çaldı. Yine, Los Angeles kış NAMM şovlarında 2001’de Thomastik Infeld Telleri ve 2002’de Hofner Gitarları için çaldı. 2001 Kasım’ında Helsinki, Finlandiya’da, popüler Türk ezgilerinin caz versiyonlarının yer aldığı Standard A La Turc adlı bir CD kaydetti.

Önder Focan 2002’de müstesna Alman basçı Stefan Weeke’nin liderliğindeki SIJF (Spontaneous International Jazz Friends-Spontane Uluslararası Caz Dostları) projesinde yer aldı ve büyük davulcu Ernst Bier ile Almanya’da aynı yıl piyasaya çıkan No.One adlı bir CD kaydetti.

Aralık 2001’de Viyana, Avusturya’da büyük uluslararası caz basçısı David Friesen ile Türkiye’de 2003 Temmuzunda piyasaya çıkan REMinisce adlı düet albümü kaydetti.

Focan 2004’te Ercüment Vural, Alp Ersönmez, Cengiz Baysal ve Tunç Çakır’la Türkiye’de çok popüler olan ‘’Kırmızıya Çalıyor’’ (Lıke Red) adlı bir CD çıkardı.

2007’de A.Şenol Filiz (ney), Şenova Ülker (trompet), Erdal Akyol (bas), Ferit Odman (davul), Cem Aksel (davul) ile birlikte, geleneksel enstrüman ‘’ney’’in kullanımıyla, Türk nağmelerine dosdoğru bir caz yaklaşımı olan ‘’Swing a la Turc’’ adlı bir CD çıkardı.

Ve son olarak 2009’da, Şenova Ülker (trompet), Engin Recepoğulları (tenor saksafon), Hakan Çimenot (trombon), Erdal Akyol (kontrbas), Ediz Hafızoğlu (davul) ile kendi bebop bestelerinden oluşan yeni bir CD olan “36 mm Biometric’’ i çıkardı.

2000’de İstanbul’daki MSM Sanat Merkezi (Müjdat Gezen Sanat Merkezi) tarafından Batı Müziğindeki en iyi sanatçı seçildi.

Önder Focan Thomastik Infeld Tellerini, Hofner ve Godin Gitarlarını kullanmakta ve onaylamaktadır.

Son dönemde lutiye Şerif Köse tarafından yapılmış el yapımı 15 oyma bir caz kasa gitar çalmaktadır.

Aziz Şenol Filiz, Ney

Tire/İzmir’de doğdu. İTÜ Türk Müziği Konservatuarında ney okudu ve 1984’te mezun oldu. 1983’ten beri İstanbul Devlet Türk Müziği Orkestra ve Korosunun üyesidir. Bu toplulukla İstanbul’da ve çeşitli yurtiçi ve yurtdışı mekânlarda sayısız konserler verdi.

1990’da meslektaşı Birol Yayla (Tambur, gitar) ile bir Türk/Dünya müzik topluluğu olan Yansımalar’ı kurdu. Bu topluluk, hâlihazırda her yıl birçok konser performansı ve kaydı gerçekleştirmektedir ve gayet başarılıdır. Aziz Şenol Filiz ve Yansımalar Türkiye’de ve dünyada Almanya, Tunus, Pakistan, Letonya gibi ülkelerde birçok konseri başarıyla vermiştir.

Aziz Şenol Filiz birçok Türk Müziği CD kaydında ve film müziğinde yer almıştır.

Aziz Şenol Filiz 2007 başından beri Önder Focan Swing a la Turc Projesinin üyesidir, bir CD kaydı yapmış ve Türkiye’de birçok konserde, 2007 İstanbul Uluslararası Caz Festivalinde ve Cite de Musique/ Paris’deki bir konserde çalmıştır.

Kaynak: İksev

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sadık Bey Semtinin İsmi Nereden Gelmektedir?

Konak'tan Güzelyalı'ya giderken Vali Konağı ile Köprü durakları arasında yer alan durağın adı Sadık Bey durağıdır. Susuzdede Tepesi'nin kuzey doğusunda Türk Koleji ve Hakimiyet-i Milliye İlkokulu'nun tam arasında kalan bölgededir.  Civarda Sadık Bey'e ait bir heykel bir meydan veya bir sembol yoktur.  Peki kimdir Sadık Bey ve neden bir muhite adını vermiştir? Buyrun beraber okuyalım...

Bir Zamanlar İzmir | Palet Restaurant

Palet Restaurant, 2000'li yıllara girmeden mecburen hayatına son vermiş İzmir'e renk katan bir işletmeydi. Kordon'da Alsancak İskelesi'ni geçtikten sonra limana yakın bir yerlerde denizin üzerine kurulmuş enterasan mimarisi ile sembolleşmiş bir eğlence merkeziydi...

İzmir’in Tarihine Bir Adım Daha Yakın

Fisun Yalçınkaya, İzmir Agorasını Kazı Başkanı ile birlikte gezip Milliyet Gazetesi'nde yayınladı. Bugünkü gazetelerde yer alan haberi sizlerle paylaşıyoruz. Belki bu vesile ile her gün önünden geçtiğiniz antik kenti bir kez gezmek istersiniz. Buyrun haberi olduğu gibi alıntılıyoruz... Gladyatörlerden, gemilere Roma günlük hayatına ışık tutan graffitileri, hamamı, kent alanıyla geniş ve zengin bir antik kent olan ve Total Oil Türkiye’nin desteklediği Smyrna’yı Kazı Başkanı DEÜ arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy’la birlikte gezdik ve çalışmalardaki yenilikleri dinledik...