Bergama Gezisi

Pergamon, tarih yazan, görkemli bir kenttir. Akropol'den başlayacağız geziye. Adım adım ineceğiz aşağıya teraslardan. Birbiri içine geçen çağların şifresini çözeceğiz . Sonra kuytu bir vadide kabuğuna çekilen Asklepion'a gideceğiz. Ve antik çağın en büyük hekimlerinin bilgeliğine kulak vereceğiz..

TUR PROGRAMI:

Sabah saat 07.30'da Lozan Meydanında, 08.00'de Karşıyaka/Yunuslar'da buluşarak, Bergama'ya doğru hareket ediyoruz. Yolda mola vererek kahvaltımızı yapıyoruz.

MÖ 282-133 arasında Pergamon Krallığı'nın başkenti olan bu görkemli ören yerindeki gezimize Akropol'den başlıyoruz. Berlin Müzesinde sergilenmekte olan Zeus Sunağı'ndan geriye kalanları, dünyanın en dik Tiyatrosunu, Kütüphane'yi, Athena Tapınağının kalıntılarını görüyoruz. Sonra duruma göre (Kızılavlu'da restorasyon çalışmaları devam etmektedir )  Kızıl Avlu'yu gezip, Bergama'da öğle yemeği için mola veriyoruz. Öğleden sonra Bergama Müzesini ziyaret ediyoruz. Bergama'da kazı ve araştırmaların 1878 yılında başlatıldığını ve hala devam ettiğini belirtmeden geçmeyelim..

Son olarak Asklepion'a gidiyoruz. Antik çağda Sağlık Tanrısına adanmış olan bu kutsal alan, pek çok yapı kalıntısıyla günümüze uzanır. Ören yerine girenleri ihtişamlı bir Propylon karşılar. Kutsal alan içinde ise birbirinden güzel yapılar sıralanır. En iyi korunmuş yapılardan birisi tiyatrodur. Kentin güneydoğusunda hastane olarak bilinen yuvarlak bir yapı yer alır. Zeus-Asklepios Tapınağı da yuvarlak biçimlidir. Bunlardan başka, Çeşme, Latrina, Kitaplık ve Tünel gibi kalıntıları ilgiyle geziyoruz. Bütün bunlar, son yüzyılda yeniden keşfetmeye çalıştığımız Müzikle, kitapla, sanatla tedavi geleneğini yansıtıyor. Epey gezip, görüp, bilgi aldıktan sonra gezimiz tamamlanıyor ve akşam saatlerinde İzmir'e geri dönüyoruz.

TUR FİYATI: 70 ,- TL
FİYATA DAHİL OLAN HİZMETLER:  Ulaşım, rehberlik, kahvaltı ikramı, otopark ücretleri.
FİYATA DAHİL OLMAYANLAR:  Ören yeri ile müze giriş ücretleri. Akropol'e çıkışta teleferik ücreti (10, - TL) öğle yemeği ve içecekler.

MÜZE KART:
Ören yeri ve Müze girişleri toplamda hayli yüksek olan Bergama Turu için önceden Müze Kart almanızı öneririz. Ören yerine girişte de kart alınabilir ancak hayli zaman kaybına neden olmaktadır. Bu nedenle önceden almanızı öneririz.

NOTLAR
* Turlarımız tek araçla sınırlıdır, dolunca rezervasyon kapanır.
* Araç büyüklüğü katılımcı sayısına göre ayarlanır. Bu nedenle erken rezervasyon önemlidir.
* Günübirlik turlarda araçta koltuk numarası verilmez.
* Rezervasyon ücret ödenince kesinleşir.
* Son kayıt tarihi 31 Ekim 2014, Cuma günüdür.
* Kayıt sırasında biniş yerinizi, cep tel numaranızı ve fatura bilgilerinizi bildirmeyi, acente görevlimizin cep telefon numarasını almayı unutmayınız.
* Gezi ören yerinde gün boyunca yürüyerek yapılmaktadır. Bu nedenle rahat ayakkabı ve kıyafetlerle gelmenizi tavsiye ederiz.
* Acentemiz zorunlu durumlarda tur programında değişiklik yapabilir.

İPTAL KOŞULLARI:
* Tura son kayıt tarihi olan 31 Ekim 2014 Cuma gününe kadar yapılan iptallerde ödenmiş olan ücret iade edilir.
* Tur sabahı yapılan iptallerde veya tura gelinmediğinde ücret iadesi söz konusu değildir
* Hava durumu, rehber rahatsızlanması vb. gibi özel ve olağanüstü nedenlerle acentemiz turu iptal etmek zorunda kalırsa ödenmiş ücretler kesintisiz olarak iade edilir.