Çakırcalı Mehmet'e Gezi

Arkeolog Şükrü Tül eşliğinde Çakıcı Mehmet Efe ve memleketine kültürel bir tur yapmak ister misiniz?

Sabah saat 07.30'da Karşıyaka / Yunuslar , 08.00'de Alsancak / Lozan Meydanında konuklarımızla buluşarak yola çıkıyoruz. Kahvaltımızı Bayındır yolu üzerinde yaptıktan sonra bu coğrafyada başlayan ve biten pek çok öyküye, romana ve filme konu olan "Çakıcı"nın destansı yaşamı çevresinde bir anlatım başlıyor..

Önce Çatal İstasyonuna gidiyoruz. Sonra "İlk Kurşun Tepesi"nde kısa bir mola veriyor ve ardından Kayaköy'e geçiyoruz. Kayaköy'de Çakıcı Konağındaki  restorasyon ve müzeleşme girişimlerini yakından gördükten ve mezarını ziyaret ettikten sonra yolculuğumuz Gökçen'e doğru devam ediyor…Çakıcı ve Gökçen Efe hakkındaki bilgilenmeler, öyküler eşliğinde Ödemiş'e geçiyoruz.

Ödemiş'te ÖYKAM, "Yıldız Müzesi Kent Arşivi"ni geziyoruz. Öykam'da oldukça zengin bir zeybek giysileri kolleksiyonu sergileniyor.  Bu gezimizin temasına uygun olarak onları inceliyoruz.

Öğle yemeği için molamızı Ödemiş'te veriyoruz. Ödemiş Kebabının  (köftesinin ) tadına baktıktan sonra Bademye'ye  (Bademli ) gidiyoruz. Antik çağdaki adı Potamia olan ve günümüzde fidancılığın önemli merkezlerinden biri haline gelen bu güzel beldenin ara sokaklarında kayda değer ayrıntılar görüyoruz. Ege'nin en güzel resimli camilerinden biri olan Kılcı Camii de buradadır. Uygun olursa onu da gezdikten sonra Balabanlı- Tire üzerinden  İzmir'e geri dönüyoruz.

Aslında bugün, bir bakıma bir Çakıcı Belgeseli yaşıyoruz. Ark Şükrü Tül, özel arşivindeki, nadir Çakıcı fotoğraflarını bizimle paylaşırken, Çakıcı Türkülerinin farklı yorumlarını da ilk kez dinliyoruz…

Bu gezi, bu kurgu, bu sunum kaçırılmaz…

TUR FİYATI: 75,- TL
FİYATA DAHİL OLANLAR: Ulaşım, rehberlik, sabah kahvaltısı ikramı.
FİYATA DAHİL OLMAYANLAR: Öğle yemeği ve içecekler.

NOTLAR
* Turlarımız tek araçla sınırlıdır.
* Araç büyüklüğü katılımcı sayısına göre ayarlanır.
* Bu nedenle erken rezervasyon önemlidir.
* Günübirlik turlarda araçta koltuk numarası verilmez.
* Rezervasyon ücret ödenince kesinleşir.
* Son kayıt tarihi 10 Ekim 2014, Cuma günüdür.
* Kayıt esnasında biniş yerinizi bildirmeyi, acente görevlimizin cep telefon numarasını almayı unutmayınız.
* Acentemiz zorunlu durumlarda tur programında değişiklik yapabilir.

İPTAL KOŞULLARI:
* Tura son kayıt tarihi olan 10 Ekim 2014 Cuma gününe kadar yapılan iptallerde ödenmiş olan ücret iade edilir.
* Ancak tur sabahı yapılan iptallerde veya tura gelinmediğinde ücret iadesi söz konusu değildir
* Hava durumu, rehber rahatsızlanması vb. gibi özel ve olağanüstü nedenlerle acentemiz turu iptal etmek zorunda kalırsa ödenmiş ücretler kesintisiz olarak iade edilir.