İpek Yolu: Görkemli Alanlar

Doğanın ışığı fotoğraflarımı aydınlatan, çevreleyen ve birbirlerine bağlayan boya fırçasıdır. Bazen benim için "zengin" olan, sıradan olandır incecik bir  perdenin altında buruşmuş bir  yorgan ile sevdiğim birinin fotoğrafları ile kutsanmış bir  yatak; hayatını çay toplayarak geçirmiş, mükemmel bir  tahammül yeteneğine sahip bir kadın. Bir iç mekanda, bir insanda ya da bir  manzarada, ben özü ararım; orada varolanı asla değiştirmeden. Fotoğraflarımla aktarmayı ümit ettiğim güzellik, ona kendi vizyonumu empoze edemeyeceğim kadar güçlü... 
Etkinlik 12 - 30 Kasım 2013 tarihleri arasında Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi / Giriş Batı Kanat Galeri'de...

Altmış yıl boyunca dünyanın dört bir yanındaki evleri ziyaret ettim. Kendimi önyargılarımdan kurtarmam ve sadece zihnimde kurduğum bir güzelliği aramayı bırakmak bir ömür sürdü. Güzellik, gerçek olandır: detaylar, motifler, dokular, katmanlar ve insanlarla nesleler arasındaki ilişkilerdir. Güzellik benim için denge ve uyumu aramaktır.

Burada onurlandırmam gereken sanatçılar varsa bunlar doğal ışığı ve renkleri mekansal ilişkilerde ustaca kullanımı için Vermeer ve güçlü portreler yaratmak için kullandığı mantığa aykırı ışık ve gölge tekniği için Rembrandt'tır.

İnsanlar fotoğraflarıma baktığı zaman görünmez olmayı, fotoğrafa bakan her insanın kendisini benim yerimde hissetmesini ve onlarla paylaştığım güzelliği ve gizemi deneyimlemelerini isterim. En büyük ümidim; bu fotoğraflara bakanların, geçmiş ve geleceğin iç içe geçtiği İpek Yolu'nu daha çok keşfetmeyi istemesidir.

Açılış Resepsiyonu: 18.00
Sanatçı:  Lynn GILBERT

Yorumlar

Popüler Yayınlar