Çirkin

İçinde sonsuz iyi olma isteği duyan bir hilkat garibesinin insanlara kendini sanatla sunma çabası… Çirkin’i Michel del Castillo’nun Gitar adlı romanından 1996 yılında uyarlandı. Şimdi bu hikaye yeni baştan can buluyor. Sanatın gücünü, insanın umarsız yalnızlığını, öldürücü önyargıyı tertemiz ifade eden bir hikaye…

03 Nisan 2013 18:00'de Ünal Gürel Sahnesi'nde...

  “Çirkin ve sakat olduğum için gitarın gizine asla ulaşamayacağıma inanmıştım. Ama olmuştu işte, olmuştu. Bir aziz yeteneğiyle doğduğumu yeni yeni keşfediyordum. Küçüklüğümden beri iyi bir insan olmayı arzu etmiştim. İyi olmak benim için çok önemliydi. İnsanlara yaklaşmayı denemiştim ama beni örselemişlerdi. Çirkin olduğum için kötü olduğuma inanıyorlardı. Ama bir aziz asla kendini kötü olmaya zorlayamazdı. Gitar çalan bir insan azizdir. Gitar çalan bir insan ne çirkin olabilir ne kötü... Yüzü de yoktur onun, kişiliği de... O bir hayalperesttir. Hayal her türlü iyiliğin ve kötülüğün ötesindedir.”

Yorumlar

Popüler Yayınlar