İzmir'in İlçeleri


Kiraz

25 yılımı Türk Halk Oyunlarına harcadım. Bu harcamak kelimesini kötü anlamda kullanmıyorum ama çokta etkin olarak kullanamadığımı düşünüyorum. Bu dönemler içerisinde gerek ülkemizin gerekse Avrupa kıtasının bir çok kentini gezme görme şansını elde ettim. Halk oyunları ve Türk Folkloru hakkında öğrendiklerim cabası...

Geçen yıllar içerisinde bir şeyi farkettim ne kadar gezsem de ülkeme döndüğümde cennete dönmüş gibi oluyorum. Kendi kendime dedim ki bundan sonra önce kendi ülkemi gezeceğim.

Bu fikirle, fikrime ortak sevgili dostlarımla çeşitli çaplarda turlar yaptık. Birinde İzmir-Mersin-Antakya-Antep-Nevşehir bölgelerini kapsayan bir güney turu, bir diğerinde İzmir - Bolu - Kastamonu - Zonguldak - Amasra - İnebolu gibi güzergahları kapsayan bir Batı Karadeniz turu düzenledik. Çok keyifliydi. Çok eğlendik. Mükemmel bir ülkeye sahip olduğumuzu bir kez daha anladık.

Gerçekten cennet bir vatanda yaşıyoruz. Batısı ayrı cennet, doğusu ayrı cennet.

Şimdilerde ise bu blog sayesinde İzmir'in gidemediğim, gidipte çok iyi bilmediğim ilçeleri olduğunun farkına vardım. İzmir'de yaşıyor olmamın etkisiyle yarımada ilçelerini sokaklarına kadar biliyorum neredeyse ama diğer ilçeler konusunda aynı yetkinlikte değilim...
 
Dayımın görevi gereği 2 yıl kaldığı Kiraz'ı çocukluktan hayal meyal hatırlıyorum ama gitmeliyim gezmeliyim yeniden.

Ödemiş'e defalarca gittim ama bilmiyorum. Heleki şimdilerde eşime Ödemiş Köfte sözüm var. 2 yıldır yerine getiremedim.

Beydağ, Kınık hiç gidemedim bilmiyorum. En çok buraları merak ediyorum.

Bergama, İzmir'in büyük ilçesi. Kuzey İzmir'in merkezi... Hayal meyal biliyorum. Gezmem gerek.

Bu yıl ailemizin sayısı bir kişi artacak, gezebilecek miyim bilmiyorum. Ama hedeflerim arasında Öncelikle Ödemiş, Kiraz var.

Sonrasında detaylı bir şekilde Tire ve Bergamaya gitmeyi düşünüyorum.

Allanoi var, Efes bir kez daha var...

Bakalım bu niyetle başlayıp devam edebilecek miyim?

Yorumlar

Popüler Yayınlar