Sahneyi Görmeyen Oturma Düzeni

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi'nde her yıl bir kaç konsere gidiyorum. Daha önce İZDSO'nun 3 konseri, Özdemir Erdoğan ve Vokaliz konserlerine gitmiştim. Hepsinde salondan güzel izlenimlerle ayrılmış sadece devasa alana küçük bir konser salonu yapıldığını düşünmüştüm. En azından farklı ölçeklerde ve farklı amaçlarda kullanılabilecek sahneler olmalıydı. İzmir'in en büyük eksikliğiydi bu. 

Bu akşam Fatih Erkoç konserini Batı Kanat Balkon'dan izleme gafletinde bulundum. Hayatımda gördüğüm en salakça şeyle karşılaştım. Ben 2 metrelik minik adam, oturduğum en ön sıradan sahneyi ve sahnedekileri göremiyordum.... Şaka değil... 


Kanatlarda oturan hiç kimse sahneyi göremiyordu... Bugüne kadar da görmemiş zaten kimse. 

Balkonun ön duvarı en az 1 metre. Bir de üzerinde bir demir trabzan... 

Diyeceksiniz ki ne var görme... İyi de, sahnede olup biteni görmezsem niye gideyim ki konsere... CD'sini alır dinlerim evimde... 

Bu kadar ahmakça bir şey görmemiştim. Sahneyi görmeyen koltuklar... İzleyiciler şekilden şekile girdiler... 

Yengen okuyucularına tavsiyem Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi'nde bir konsere gidecekseniz eğer sakın ola kanatta yer almayın. Eğer yer kalmadıysa o konsere gitmeyin... Başka bir konsere gidersiniz... 

Bu vesile ile planı çizen, uygulayan, emeği geçen tüm mimar ve mühendisleri kınıyorum, mesleki yeterliliklerini tekrar gözden geçirmelerini bekliyorum. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar