Dondurma

Dondurma üreticilerinin nefret edeceği türden bir tüketiciyim. Çünkü çocukluğumuzda yediğimiz dondurmaların tadını alamıyorum. Hele hazır dondurmaları hiç sevmiyorum dersem yeridir. O nedenle 100 yıl yemesem aklıma hazır dondurma yemek gelmez. 

Dondurmam Gaymak benzeri dondurmacıların haricinde çocukluğumda 3 favori dondurmacım vardı. 2'sinin yerinde yeller esiyor artık. 1'si ise eski tadı kalmamasına rağmen hala favorilerim arasında. 
Çocukluğumun favorilerinden birisi Hatay'daki Penguen Pastanesi'nin dondurmalarıydı. Nefis dondurma yaparlardı. Halamın evinin altında olmasından dolayı her gittiğimizde yerdik. Kornet tarzı ilk külah ile tanışmamızda 80'li yıllarda burada olmuştu. Kakaolu ve meyveli dondurmalarına bayılırdım. 

Diğer bir favorim ise anneannemin bir süreliğine oturduğu Üçkuyular'da evinin hemen yakınında açılan bir dondurmacıydı. Adının hatırlamıyorum ama bir yaz günü açılmış ve açılışının şerefine o gün dondurmaları bedava dağıtmıştı. Sanırım 8-10 külah dondurma yedikten sonra mide ağrısıyla kıvranmıştım. Bu dondurmacının en güzel dondurması süt kokan sadesiydi. 

Her iki mekanda artık faal değil. Yıllara yenik düştüler. 

Birde Alsancak'ta Efes Pastane'sinin Sundae dondurması. Aslında sadece bir dondurma değil bu. İçinde çikolata sos, karamel ve krem şanti de bulunuyor. Efes Pastane'sinin üzerine yapan yoktu o zamanlarda bence hala yok. 

Birde anneannemin evde yaptığı dondurmalar vardı. Onlarda çok lezzetli olurdu.

Şimdilerde ise bir yerden dondurma yiyorum. (Efes Pastane'sinde Sundae hariç) 

Tunca Pastanesi. 

Balçova Mithatpaşa Caddesi üzerindeki Mollakuyusu'nda (yani şimdi Agora'nın karşısında) bulunan bu pastane ile tanışmam çok eskiye dayanmıyor. Ancak dondurma ile barışmamı sağlayan lezzete sahip olduğunu belirtmeliyim. 

Özellikle sakızlı dondurması, hakiki meyvelerden yapılmış karadutlu, muzlu ve limonlu dondurmaları, kakaolu, karamelli dondurmaları mükemmel diyebilirim. 

Bu kadar yıl dondurmadan uzak duran ben o kadar çok dondurma yer oldum ki. Gerçekten herkese tavsiye ederim. Balçova'ya yolunuz düşerse Tunca Pastanesi'nden dondurma yemeden dönmeyin. 

Pastane'de ayrıca önerebileceğim çok güzel ürünler var. Özel günlerinize siparişle üretilen baklavalarını mutlaka deneyin. Alışveriş yaparken gerçek limonatasını mutlaka tadın. Sabah işe giderken önünden geçiyorsanız Talaş Böreği (bunu da yıllar var yememiştim) ve Poğaçaları denemelisiniz. 

Tunca Unlu Mamüller ve Pastanesi İşbankası evlerinin hemen yanında Mollakuyusu denilen yerde. Agora ile Palmiye Alışveriş Merkezleri'nin tam karşısında. 

Dondurması için mutlaka bir ziyaret edin. 

Bu arada Hürriyet Gazetesi'nin 10 yıla yakın bir süredir Cuma Eki'nde yayınladığı en iyi 10 mekan dizisinde Türkiye'nin en iyi 10 dondurmacısı şöyle sıralanmış. 

1-Kanaat Lokantası - İSTANBUL

2-Yaşar Pastanesi - KAHRAMANMARAŞ
3-Mini Dondurma - İSTANBUL4-Zeynel - İSTANBUL5-Rumeli Pastanesi - ÇEŞME6-Cremeria Milano - İSTANBUL7-Yaşar Usta - İSTANBUL8-Ali Usta - İSTANBUL9-Hatun Pastanesi - ANKARA10-Şölen Pastanesi - KONYA

1 ve 5 numaralarda dondurma yemişliğim vardır ama benim ilk 10 listemde yer alamadılar. 

Ancak Çeşme'de sakızlı dondurma yapan eski bir pastane vardı adını hatırlayamadım. Onu listeme ekleyebilirim. 

Yorumlar

  1. Bugün yine Tunca Pastanesi'nden dondurma aldık. Sakızlı, Kakaolu, Krokanlı ve Dutlu... Mükemmel... Abdurrahman Ağabey'e selam gönderiyor, ellerine sağlık diyorum... Yine mükemmelsiniz...

    YanıtlaSil
  2. Yazınızı tesadüfen okudum. Çocukluğum Hatay'da geçti. ( 1979'da taşınmıştık) Akşamüstleri en büyük eğlencemiz Penguen'den dondurma almaktı. Kime en büyük çikolata parçası çıkacak, yarışırdık. O lezzeti bugün ben de özlüyorum. Benden de size bir öneri, Mennan'ın dondurmaları da çok güzel. Eski usul metal kaplarda sunuyorlar.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar