Kerem Gibi

“1902´de doğdum

doğduğum şehre dönmedim bir daha
geriye dönmeyi sevmem
üç yaşımda Halep´te paşa torunluğu ettim
on dokuzumda Moskova´da komünist Üniversite öğrenciliği
kırk dokuzumda yine Moskova´da Tseka-Parti konukluğu
ve on dördümden beri şairlik ederim

kimi insan otların kimi insan balıkların çeşidini bilir
ben ayrılıkların
kimi insan ezbere sayar yıldızların adını
ben hasretlerin

hapislerde de yattım büyük otellerde de
açlık çektim açlık grevi de içinde ve tatmadığım yemek yok gibidir

otuzumda asılmamı istediler
kırk sekizimde Barış Madalyasının bana verilmesini verdiler de
otuz altımda yarım yılda geçtim dört metre kare betonu
elli dokuzumda on sekiz saatta uçtum Prag’dan Havana´ya …………………..”


"Nâzım Hikmet’le 35 Yıl" baştan sona belgesel bir film eşliğinde oynanıyor. Nâzım Hikmet’in hayat hikayesi, fotoğrafları ve film görüntüleriyle sahneye taşınıyor. Selanik’ten Moskova’ya uzanan yaşamı ve memleket özlemi Nâzım’ın kendi dizeleriyle Genco Erkal tarafından tiyatro seyircisine aktarılıyor.




Uyarlayan - Yöneten - Oynayan: Genco Erkal
Müzik: Fazıl Say
Giysi Tasarım: Özlem Kaya
Film Yapımı: Nurdan Arca Ajans 21

23-24 Ekim Saat 20.30
Sabancı Kültür Sarayı
Bilgi: 464 76 95
Gişe: 445 42 13
Biletler: Sabancı Gişe, Alsancak-Karşıyaka D&R, Karşıyaka Pan Kitabevi, Buca Doğa Sanat
Gruplara İndirimlidir

Yorumlar

Popüler Yayınlar